Educación en Valores

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Nacional de Educación

Abstract

This research was based on the development of a didactic unit in values for the promotion of values education in the teaching - learning process of children in the 4th year of basic education, specifically to delimit and establish the necessary processes in the implementation of unity in teacher planning, in order to achieve the best performance in the educational process ensuring the best management of resources and knowledge of the area and streamline the educational process in students. For the elaboration of the didactic unit in values, a series of methods and strategies of investigation and data collection were used, such as the analysis of documentary sources and direct observation ensuring the fulfillment of the specific objectives, arriving at the conclusion that education in values it generates a better educational environment and promotes educational excellence.

Description

Esta investigación se basó en el desarrollo de una unidad didáctica en valores para la promoción de la educación en valores en el proceso de enseñanza – aprendizaje de los niños de 4to año de educación básica, específicamente para delimitar y establecer los procesos necesarios en la implementación de la unidad en la planificación del docente , con la finalidad de lograr el mejor desempeño en el proceso educativo garantizando el mejor manejo de los recursos y conocimientos del área y de agilizar el proceso educativo en los estudiantes. Para la elaboración de la unidad didáctica en valores se utilizó una serie de técnicas métodos y estrategias de investigación y recolección de datos, como el análisis de fuentes documentales y observación directa asegurando el cumplimiento de los objetivos específicos, llegando a la conclusión de que la educación en valores genera un mejor ambiente educativo y que promueve la excelencia educativa.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By