Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/805
Title: Conjunto de estrategias dirigidas a mejorar el comportamiento de los estudiantes del cuarto año basico
Authors: Cedeño Vera, María Aracely
metadata.dc.contributor.advisor: Monferrer Troncho, Xavier
Keywords: Rendimiento académico
Capacidades individuales
Labor familiar
Convivencia
Estrategias
Academic performance
Individual skills
Family work
Coexistence
Strategies
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;263
Abstract: The present work of End of Master is aimed at the academic performance achieved by students, in order to promote individual skills, their school environment in terms of methodology and their family environment, which encourage behavior to improve behavior inside and outside of the school classroom, through the application of strategies based on the practice of everyday values. With this work, a deep knowledge of the elements of family labor was achieved: relationships that maintain their members, limits, family union, communication styles, cooperation, family traditions and resistance of problems, which at the time of relating them to academic performance are determinants and affect the same, which highlights the importance of the practice of values for harmonious coexistence and a good climate inside and outside the classroom, as this will positively influence the acquisition of knowledge, achieving a quality education and warmth, in which is structured a proposal that contains a set of strategies to improve behavior and form critical, reflective, caring students, able to work collaboratively respecting their teachers and peers, complying with the rules of coexistence in the school environment and excluding behaviors that hinder the educational process.
Description: El presente trabajo de Fin de Master esta encaminado en el rendimiento académico alcanzado por los estudiantes, con la finalidad de fomentar las capacidades individuales, su entorno escolar en cuanto a metodología y su entorno familiar, que impulsen la conducta para mejorar el comportamiento dentro y fuera del aula escolar, mediante la aplicación de estrategias basada en la práctica de valores cotidianos. Con este trabajo se logró un profundo conocimiento de los elementos de labor familiar: relaciones que mantienen sus miembros, límites, unión familiar, estilos de comunicación, cooperación, tradiciones familiares y resistencia de problemas, que a la hora de relacionarlos con el rendimiento académico son determinantes y afectan el mismo, donde se destaca la importancia de la práctica de los valores para la convivencia armónica y un buen clima dentro y fuera del aula, ya que éste influirá positivamente al adquirir los conocimientos, alcanzando una educación de calidad y calidez, en el cual se estructura una propuesta que contiene un conjunto de estrategias para mejorar el comportamiento y formar estudiantes críticos, reflexivos, solidarios, capaces de trabajar de forma colaborativa respetando a sus maestros y compañeros, cumpliendo la normativa de convivencia en el entorno escolar y excluyendo conductas que dificulten el proceso educativo.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/805
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-95.pdfTexto completo620,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.