Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/808
Title: Fortalecimiento de la autoestima en los niños Para lograr el éxito en los estudios
Authors: Moreta Guerrero, Ana Beatriz
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Clemente, Gemma
Keywords: mejora de la autoestima;implementación;rendimiento académico;maestría en orientación educativa;improvement of self-esteem;implementation;academic performance;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;98
Abstract: The present didactic proposal is based on the implementation of a didactic unit through playful activities for the strengthening of the self-esteem in the children in order to achieve the achievement in the studies, the self-esteem is essential for the integral development of the student as a person, as well as will guarantee success in social relationships and academic achievements. That is why this plan has used practical and innovative didactic methods according to their reality to develop their self-esteem. The current TFM was framed in the type of projective research, using techniques and methods of data collection, specifically the analysis of documentary sources, direct observation and field work, thus giving the conclusion that it is a duty and responsibility of the school guide the student to acquire a healthy self-esteem that will help him significantly improve his school performance.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: La presente propuesta didáctica se basa en la implementación de una unidad didáctica mediante actividades lúdicas para el fortalecimiento de la autoestima en los niños para así lograr la consecución en los estudios, la autoestima es esencial para el desarrollo integral del estudiante como persona, así también le garantizará el éxito en las relaciones sociales y logros académicos. Es por ello que en este plan se ha utilizado métodos didácticos prácticos e innovadores acorde a su realidad para desarrollar su autoestima. El vigente TFM estuvo enmarcado en el tipo de investigación proyectiva, usando técnicas y métodos de recolección de datos, específicamente el análisis de fuentes documentales, observación directa y trabajo de campo, dando así la conclusión de que es un deber y una responsabilidad de la escuela guiar al estudiante para que adquiera una autoestima sana que lo ayude a mejorar significativamente su desempeño escolar.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/808
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-98.pdfTexto completo2,63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.