Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/810
Title: Síntomas y causas de las autoagresiones para la prevención de conductas autodestructivas.
Authors: Lindao Fernández, Candy del Rocio
metadata.dc.contributor.advisor: Pérez Clemente, Gemma
Keywords: conductas autolesivas;cutting;conductas autodestructivas;self harm;maestría en orientación educativa;self-injurious behavior;cutting;self-destructive behavior;self harm;degree in educational orientation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;100
Abstract: To understand the symptoms and causes of self-destructive behaviors and all that this broad topic encompasses, several types of research were used in the present work such as bibliographic documentation, triangulation and the study of five particular cases of the Basic General Education school Carlos Julio Arosemena Tola from the City of Guayaquil from which it was possible to obtain in a qualitative and quantitative way the necessary results for the interpretation of data that give as relevant data the repetitive factors among the behaviors of the students in which the causes for dysfunctional families predominate that generate emotions that affect the aforementioned and that lead to perform this type of flagellation to feel relief. Reflecting not only that this behavior depends on psychological level disorders such as borderline, anxiety, depression among others. But of the social factors that the objects of study face.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Para comprender los síntomas y causas de las conductas autodestructivas y todo lo que este amplio tema abarca, se utilizó en el presente trabajo varios tipos de investigación como son la documentación bibliográfica, triangulación y el estudio de cinco casos particulares de la escuela de Educación General Básica Carlos Julio Arosemena Tola de la Ciudad de Guayaquil del cual se pudo obtener de manera cualitativa y cuantitativa los resultados necesarios para la interpretación de datos que dan como datos relevantes los factores repetitivos entre las conductas de los estudiantes en la que predominan las causas por familias disfuncionales que generan emociones que afectan a los antes mencionados y que conllevan a que realicen este tipo de flagelación para sentir desahogo. Reflejando no solo que esta conducta depende de trastornos a nivel psicológicos como el bordeline, ansiedad, depresión entre otras. Sino de los factores sociales a los que se enfrentan los objetos de estudio.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/810
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-100.pdfTexto completo3,88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.