Técnica de estudios para mejorar el rendimiento académico de los estudiantes del décimo año “a” de la unidad educativa Eugenio Espejo de la ciudad de Babahoyo, provincia de los Ríos –Ecuador

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Nacional de Educación

Abstract

The study techniques are occupying a very important place in education because thanks to the application of the same, it is expected to achieve that the learner is motivated, that he likes to study, encourage him to be more investigative to give value to his learning that will serve him for his daily life and to develop in the different situations that come his way. Properly prepare the human element, in the field of scientific research, with high standards of knowledge and skills, to form bachelors with academic excellence and technical professionals and humanisms with strong ethical and moral values that allow you to face challenges with your own criteria and thoughts, with skills to be productive, serving and linking with the community which will allow you to continue learning throughout life.

Description

Las técnicas de estudio están ocupando un lugar muy importante en la educación ya que gracias a la aplicación de las mismas, se espera lograr que el educando se motive, que sienta gusto por estudiar, incentivarlo a que sea más investigativo a darle valor a su aprendizaje que le servirá para su vida cotidiana y a desenvolverse en las distintas situaciones que se le presente. Preparar adecuadamente al elemento humano, en el campo de la investigación científica, con elevados estándares de conocimientos y capacidades, para formar bachilleres con excelencia académica y profesionales técnicos y humanismos con sólidos valores éticos y morales que le permiten enfrentar desafíos con criterios y pensamientos propios, con habilidades para ser productivos, sirviendo y vinculándose con la comunidad lo que le permitirá seguir aprendiendo a lo largo de la vida.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By