Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/829
Title: Introducción a Vectores
Authors: Quiroz Quintana, Víctor Adolfo
metadata.dc.contributor.advisor: Sánchez Brualla, Alicia
Keywords: vector;teorema de pitágoras;plano cartesiano;maestría en enseñanza de matemática;vector;pythagorean theorem;cartesian plane
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;10
Abstract: This Master's Thesis aimed that students can understand and use vectors to represent physical quantities through experiences. The TFM is comprised of a didactic unit applied to the first year of baccalaureate, which has 4 activities and a final exam. Each activity seeks to contextualize mathematics and include Tics as a tool for construction and verification of knowledge. The assessment is based on the ontosemiotic approach; from the analysis of this, an improvement in the teaching-learning process was verified, making the student the protagonist of his own learning. Subsequently, the improvement proposal will be made based on the development of the activities. In the final part of the TFM, there are reflections made in various fields related to the progress of the master's degree.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: El presente Trabajo Fin de Máster tuvo como objetivo que el alumno pueda comprender y utilizar los vectores para representar magnitudes físicas a través de experiencias propias. El TFM está comprendido de una unidad didáctica aplicada al primer año bachillerato, la misma que cuenta con 4 actividades y un examen final. Cada actividad busca contextualizar a la matemática e incluir a las Tics como herramienta de construcción y verificación de conocimientos. La valoración está basada en el enfoque ontosemiótico; del análisis de ésta se verificó una mejora en el proceso de enseñanza aprendizaje logrando que el estudiante sea protagonista de su propio aprendizaje. Posteriormente se realizará la propuesta de mejora con base al desarrollo de las actividades. En la parte final del TFM, se encuentran reflexiones realizadas en diversos ámbitos relacionadas al progreso de la maestría.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/829
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-10.pdfTexto completo5,46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.