Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/831
Title: Componentes del aspecto emocional, presentes en las clases de matemáticas
Authors: Chuchuca Yépez, Janneth del Cisne
metadata.dc.contributor.advisor: Breda, Adriana
Keywords: Cognition;Emotions;Emotional education;Mathematics;Cognition;Emotions;Emotional education
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;12
Abstract: Education in our country has privileged cognitive aspects over emotional ones. Still some consider that in mathematics these two aspects must be separated; when considering the learner as an integral being it is important to consider the cognitive and emotional aspect as a single intrinsic element. This gives rise to the emotional education that is so imperative to incorporate it into the educational process of our country
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: La educación en nuestro país, ha privilegiado los aspectos cognitivos sobre los emocionales. Aún algunos consideran que en las matemáticas estos dos aspectos deben estar separados; Al considerar al educando como un ser integral es importante tener en cuenta el aspecto cognitivo y emocional como un solo elemento intrínsico. Esto da origen a la educación emocional que se hace tan imperiosa incorporarla en el proceso educativo de nuestro País.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/831
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-12.pdfTexto completo3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.