Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/834
Title: Función lineal y afín aplicada en el contexto
Authors: Herrera Arias, Ana Lucía
metadata.dc.contributor.advisor: Sol Puig, Manuel
Keywords: lineal;función;contexto;maestría en enseñanza de la matemática;lineal;function;contex
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;15
Abstract: The present didactic unit "Linear and Affine Function applied in the context of Ninth Year students of Basic General Education", has been based on a constructivist approach, with the objective that students create their own learning as well as problems applied in day to day life of the students to analyze the importance of mathematics in their life. The present work is also oriented to make a collaborative learning, since students create the contribution and help their work group, aiming to encourage teamwork. The results were bountiful among them. This project created encouraged students, students who recognize, define and differentiate a linear function of a related one, students who know the importance of mathematics in everyday life. The best way to teach mathematics is for the student to recognize the usefulness of it.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: La presente unidad didáctica “Función Lineal y Afín aplicada en el contexto de los estudiantes de Noveno Año de Educación General Básica”, ha sido realizada en base a un enfoque constructivista, con el objetivo de que los estudiantes construyan su propio aprendizaje así como también se ha realizado con problemas aplicados en su diario vivir para que el estudiante analice la importancia de la matemática en la vida cotidiana. También el presente trabajo está orientado a un aprendizaje colaborativo ya que los estudiantes construyen con el aporte y ayuda de su grupo de trabajo, con el objetivo de fomentar el trabajo en equipo. Los resultados fueron fructíferos entre ellos destaco estudiantes motivados, estudiantes que reconocen, defines y diferencias una función lineal de una afín, estudiantes que conocen para que les sirve la matemática. La mejor manera de poder enseñar matemática es que el estudiante reconozca la utilidad de la misma.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/834
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-15.pdfTexto completo5,29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.