Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/835
Title: Límite de una función
Authors: Gonzalez Zambrano, Carlos Enrique
metadata.dc.contributor.advisor: Badillo Jiménez, Edelmira Rosa
Keywords: educación secundaria;aula invertida;aprendizaje significativo;constructivista;maestría en enseñanza de la matemática;secondary education;inverted classroom;secondary education;meaningful;constructivist learning
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;16
Abstract: The present TFM aims to show the results obtained in the research that encompasses the knowledge acquired in the Master's Degree in Secondary Education Teachers of Ecuador, to implement a teaching planning applied in Unit # 1 of the National Curriculum of Ecuador for third-party students Baccalaureate, through planning, strategies and methodologies such as the classroom inverted to strengthen the process of teaching-learning syllogistic and constructivist construction of the concept of Limit of a function, considering that if we intend to teach, we must create conditions that produce the appropriation of knowledge on the part of the student. In this context, our interest focused on a series of activities, worked individually and in group analysis of productions in each class session, made it possible to detect the strengths and weaknesses of learning the fundamental concepts, which are presented in the field epistemological, didactic and cognitive.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: El presente TFM pretende mostrar los resultados obtenidos en la investigación que engloba el conocimiento adquirido en la Maestría de formación del profesorado de educación secundaria del Ecuador, de inplementar una planificación docente aplicada en la unidad # 1 del Currículo nacional del Ecuador para los alumnos de terceros de Bachillerato, mediante la planificación, estrategias y metodologías como el Aula invertida para fortalecer el proceso de enseñanza-aprendizaje sifgnificativo y constructivista la construcción del concepto de Límite de una función, considerando que si pretendemos enseñar, debemos crear condiciones que produzcan la apropiación del conocimiento por parte del alumno. En este contexto nuestro interes se enfocó en una serie de actividades, trabajadas en forma individual y grupal del análisis de prducciones en cada sesión de clase, posibilitó detectar las fortalezas y debilidades del aprendizaje de los conceptos fundamentales, las mismas que se presentan en el campo epistemológico, didáctico y en el cognitivo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/835
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-16.pdfTexto completo1,95 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.