Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/837
Title: Implementación y experimentación de la unidad didáctica 3, cuerpos geométricos, figuras planas y sólidos con estudiantes de octavo año de EGB paralelo a, del colegio Nacional Andrés Bello sección nocturna.
Other Titles: Poliedros regulares, usando tics-poly pro
Authors: Guanotuña Balladares, Edwin Hernán
metadata.dc.contributor.advisor: Sánchez Brualla, Alicia
Keywords: Enseñanza;Poliedros;Tics;Teaching;Polyhedrons
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;18
Abstract: The Implementation and Experimentation of the Didactic Unit 3, Geometric Bodies, flat and solid figures with eighth grade students of EGB, parallel A, Of the Andres Bello High school night section, has as general objective, to enhance the didactic unit in which it will be posed the use of Tics-Poly pro for the teaching of regular polyhedrons, which allows the student to better understand the characteristics of the same, with the aim of innovating the teaching work in the classroom generating activities rich in processes. With the development of both individual and team activities, the management and climate of the classroom has been improved, motivating me more the idea of innovation. In addition, it is important to mention that an intrinsic motivation was generated in the student that is one more achievement of the appropriate application of the activities.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: La Implementación y Experimentación de la Unidad Didáctica 3, Cuerpos Geométricos, figuras planas y sólidos con estudiantes de octavo año de EGB, paralelo A, Del Colegio Nacional Andrés Bello Sección Nocturna, tiene como objetivo general, potenciar la unidad didáctica en el cuál se planteará la utilización de las Tics-Poly pro para la enseñanza de poliedros regulares, que le permita al estudiante entender mejor las características de los mismos, con la finalidad de innovar la labor docente en el aula generando actividades ricas en procesos. Con el desarrollo de actividades tanto individuales como en equipo se ha logrado mejorar la gestión y clima del aula, motivándome más la idea de la innovación. Adicional es importante mencionar que se generó una motivación intrínseca en el estudiante que es un logro más de la aplicación adecuada de las actividades.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/837
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-18.pdfTexto completo2,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.