Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/844
Title: Diseño de la unidad didáctica “Expresión Decimal”
Authors: Caicedo Carpio, Francisca del Rocío
metadata.dc.contributor.advisor: Font Moll, Vicenç
Keywords: expresión decimal;unidad didáctica;enseñanza-aprendizaje;propuesta de mejora;maestría en enseñanza de la matemática;decimal expression;teaching unit;teaching-learning;improvement proposal
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;25
Abstract: The Final Master's Project was developed with the purpose of applying the didactic sequence "Decimal expression" to the students of the eighth year of the basic general education "E" of the Fiscal Education Unit "29 de Agosto", located in Mata de Cacao, Babahoyo canton, by principles of constructivism, helping students in the discovery of decimal numbers for the achievement of meaningful and functional learning. A participatory and constructivist methodology was applied to ensure meaningful learning through the combination of methods, techniques and strategies that allowed the student to develop and be an individual participant in this process. Then, information and evidences of all the positive and negative situations in the classroom were collected, it is convenient to analyze this information to elaborate an improvement proposal that optimizes the didactic sequence in order to improve the teaching-learning process for the students.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: El Trabajo de Fin de Máster se elaboró con la finalidad de aplicar la secuencia didáctica “Expresión decimal” a los estudiantes del octavo año de educación general básica paralelo “E” de la Unidad Educativa Fiscal “29 de agosto”, ubicada en el recinto Mata de Cacao, cantón Babahoyo, mediante principios del constructivismo, ayudando a los estudiantes en el descubrimiento de los números decimales para el logro de un aprendizaje significativo y funcional. Se aplicó una metodología participativa y constructivista para poder asegurar un aprendizaje significativo mediante la combinación de métodos, técnicas y estrategias que permitieron al estudiante desenvolverse y ser un individuo participativo en este proceso. Posteriormente, se recogió información y evidencias de todas las situaciones positivas y negativas en el aula, es conveniente analizar esta información para elaborar una propuesta de mejora que optimice la secuencia didáctica para así obtener mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje para los estudiantes.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/844
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-25.pdfTexto completo3,56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.