Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/847
Title: Diseño, implementación y rediseño de una secuencia de actividades del tema “Medidas de Tendencia Central” en la unidad educativa Nicolás Infante Díaz.
Authors: Gil Zambrano, Angélica Gisella
metadata.dc.contributor.advisor: Font Moll, Vicenç
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Medidas de tendencia central
Unidad didáctica
Propuesta de mejora
Measures of Central tendency
Didactic unit
Proposal for improvement
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-63
Abstract: The present TFM has the purpose of developing conceptual concepts, procedures and analysis through the design and implementation of a didactic sequence with the constructivist approach of the topic "Measures of Central Tendency" in order to promote meaningful and functional learning in students of the second year baccalaureate specialty Commerce and Administration of the Educational Unit Nicolás Infante Díaz. During the implementation difficulties were observed in relation to the previous knowledge and the methodology, reason for which adaptations were made to the methodologies and content with the aim of achieving the planned learning. The improvement proposal was made based on assessment of didactic levels considered among them the suitability; and as for the mathematical object are considered elements that constitute the systemic meaning of it, at the same time an analysis was made in face of the modern trends of the didactics of this science.
Description: El presente TFM tiene el propósito desarrollar habilidades conceptuales, procedimentales y de análisis mediante el diseño e implementación de una secuencia didáctica con enfoque constructivista del tema “Medidas de Tendencia Central” con el fin de impulsar un aprendizaje significativo y funcional en los estudiantes del segundo año bachillerato especialidad Comercio y Administración de la Unidad Educativa Nicolás Infante Díaz. Durante la implementación se observaron dificultades en relación a los conocimientos previos y la metodología, razón por la que se realizaron adaptaciones a las metodologías y al contenido con el ánimo de lograr los aprendizajes planificados. La propuesta de mejora se realizó en base a valoración de niveles didácticos considerado entre ellos las idoneidades; y en cuanto al objeto matemático se consideran elementos que constituyen el significado sistémico del mismo, a la vez se realizó un análisis de cara a las tendencias modernas de la didáctica de esta ciencia.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/847
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-28.pdfTexto completo4,98 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.