Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/851
Title: La geogebra y el juego como estrategia didáctica, para la enseñanza de los numeros enteros en las unidades didacticas del octavo año de educación básica.
Authors: Mariño Villarroel, Julio Cesar
metadata.dc.contributor.advisor: Dorce Polo, Carlos
Keywords: geogebra;estrategia didáctica;números enteros;operaciones matemáticas;maestría en enseñanza de la matemática
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;32
Abstract: Considering the official curriculum; and our interest to put into practice what we learned in the master; We are confident that our proposal of TFM. Geogebra and the game as a didactic strategy, for the teaching of whole numbers in the didactic units of the eighth year of basic education; will contribute notoriously in promoting the Geogebra as a strategy of implementation and experimentation to perform mathematical operations that facilitate the comprehension, and realization of the exercises of the whole numbers; this way we turn the class more participative and we contribute a better teaching, reaching a significant learning. Within the changes in the mathematics curriculum; the culture of the use of the TAC in classes will be determined as resource and tool, for the learning of geogebra; considering changes in the teaching learning of the four mathematical operations; using geogebra¸ this will help us modernize the way we teach mathematics
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: Considerando el currículo oficial; y nuestro interés de poner en práctica lo aprendido en el master; estamos seguros de que nuestra propuesta de TFM. La Geogebra y el juego como estrategia didáctica, para la enseñanza de los números enteros en las unidades didácticas del octavo año de educación básica; aportara notoriamente en promover la Geogebra como estrategia de implementación y experimentación para realizar operaciones matemáticas que faciliten la comprensión, y realización de los ejercicios de los números enteros; asi tornamos la clase más participativa y aportamos una mejor enseñanza, alcanzando un aprendizaje significativo. Dentro los cambios en el currículo de matemática; se determinará la cultura del uso de las TAC en clases como recurso y herramienta, para el aprendizaje de geogebra; considerando cambios en la enseñanza aprendizaje de las cuatro operaciones matemáticas; utilizando geogebra¸ esto nos ayudara a modernizar la forma de enseñar la matemática.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/851
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-32.pdfTexto completo4,21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.