Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/851
Title: | La geogebra y el juego como estrategia didáctica, para la enseñanza de los numeros enteros en las unidades didacticas del octavo año de educación básica. |
Authors: | Mariño Villarroel, Julio Cesar |
metadata.dc.contributor.advisor: | Dorce Polo, Carlos |
Keywords: | Geogebra Estrategia didáctica Números enteros Operaciones matemáticas |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Universidad Nacional de Educación |
Series/Report no.: | TM4-64 |
Abstract: | Considering the official curriculum; and our interest to put into practice what we learned in the master; We are confident that our proposal of TFM. Geogebra and the game as a didactic strategy, for the teaching of whole numbers in the didactic units of the eighth year of basic education; will contribute notoriously in promoting the Geogebra as a strategy of implementation and experimentation to perform mathematical operations that facilitate the comprehension, and realization of the exercises of the whole numbers; this way we turn the class more participative and we contribute a better teaching, reaching a significant learning. Within the changes in the mathematics curriculum; the culture of the use of the TAC in classes will be determined as resource and tool, for the learning of geogebra; considering changes in the teaching learning of the four mathematical operations; using geogebra¸ this will help us modernize the way we teach mathematics |
Description: | Considerando el currículo oficial; y nuestro interés de poner en práctica lo aprendido en el master; estamos seguros de que nuestra propuesta de TFM. La Geogebra y el juego como estrategia didáctica, para la enseñanza de los números enteros en las unidades didácticas del octavo año de educación básica; aportara notoriamente en promover la Geogebra como estrategia de implementación y experimentación para realizar operaciones matemáticas que faciliten la comprensión, y realización de los ejercicios de los números enteros; asi tornamos la clase más participativa y aportamos una mejor enseñanza, alcanzando un aprendizaje significativo. Dentro los cambios en el currículo de matemática; se determinará la cultura del uso de las TAC en clases como recurso y herramienta, para el aprendizaje de geogebra; considerando cambios en la enseñanza aprendizaje de las cuatro operaciones matemáticas; utilizando geogebra¸ esto nos ayudara a modernizar la forma de enseñar la matemática. |
URI: | http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/851 |
Appears in Collections: | Maestrías |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFM-EM-32.pdf | Texto completo | 4,21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.