Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/859
Title: Trabajando Con Relaciones Trigonométricas
Authors: Villa Cornejo, María Fernanda
metadata.dc.contributor.advisor: Giménez Rodríguez, Joaquim
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Relaciones trigonométricas
Secuencia
Triángulo rectángulo
Ángulo
Trigonometric relations
Sequence
Rectangle triangle
Angles
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-73
Abstract: The didactic unit was made with the firm purpose of improving the understanding of the analysis of trigonometric relationships, generated in a right triangle, in a clear way to generalize and solve problems of greater complexity, with the use of technology such as free software wich allows us to visualize the resolution of problems from another perspective and above all more dynamic. Finally it has allowed to organize the information in a didactic sequence visualized from another perspective in a sequential, organized way, and the management of time trying to make it a guide in the teaching-learning process
Description: La unidad didáctica se realizó con el firme propósito de mejorar la comprensión del análisis de las relaciones trigonométricas, generadas en un triángulo rectángulo, de una forma clara para generalizar y resolver problemas de mayor complejidad, con la utilización de la tecnología como es el software libre que nos permite visualizar la resolución de problemas desde otra perspectiva y sobre todo más dinámica. Finalmente el trabajo ha permitido organizar la información en una secuencia didáctica visualizada desde otra óptica de manera secuencial, organizada, y el manejo del tiempo tratando de que ésta sea una guía en el proceso de enseñanza aprendizaje.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/859
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-40.pdfTexto completo1,31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.