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Title: Función cuadrática: Un triple enfoque
Authors: Imbaquingo Guerrero, Jorge Anselmo
metadata.dc.contributor.advisor: Font Moll, Vicenç
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Reflexión
Algebraico numérico
Aplicación
Reflection
Algebraic numeric
Applications
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-111
Abstract: Nowadays, teaching mathematics is a set of experimental processes, Wenzelburger (1992). This current investigative research proposes teaching with integrating elements, where communication is an element of appropriation of knowledge, students' independent work, collective discussion and the search (as a team) of solutions to current life`s problems. As cognitive results the students learned to "do mathematics" using algebraic, numerical and graphic "tools", which combination forms methods of verification. Among the attitudes, the progressive development of a culture`s reflection and verification are implemented. The classroom is not the only space to learn, there are stimuli and learning opportunities in familiar environments, communal or through the use of technology. The expository sessions must have constructivist elements, involve the development of communicative competences and the implementation of reflection spaces both as teachers and their student peers, trying to combine what they learn with what they live.
Description: Actualmente, enseñar Matemática, es un conjunto de procesos experimentales, Wenzelburger (1992).El presente esfuerzo investigativo propone enseñar con elementos integradores, donde la comunicación sea un elemento de apropiación de conocimientos, sumado al trabajo independiente de los estudiantes, la discusión colectiva y la búsqueda (en equipo) de soluciones a problemas de la vida. Como resultados cognitivos los discentes aprendieron a “hacer Matemáticas” utilizando “herramientas” algebraicas, numéricas y gráficas, cuya combinación constituye métodos de comprobación. Entre las actitudes, se implementa el desarrollo progresivo de una cultura de reflexión y verificación. El aula no es el único espacio para aprender, hay estímulos y oportunidades de aprendizaje en escenarios familiares, comunitarios o a través del uso de tecnología. Las sesiones expositivas, debe tener elementos constructivistas, implicar el desarrollo de competencias comunicativas y la implementación de espacios de reflexión tanto del docente como de sus pares estudiantes, conjugando lo que aprenden con lo que viven.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/868
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