Estudio de los triángulos

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Universidad Nacional de Educación

Abstract

This study focuses its interest on improving the didactic practice of teachers who work in educational institutions of medium level in the area of mathematics, in order to influence the motivation of students. The aim is to promote, through constructivist strategies, the learning of theoretical principles and the practical application of triangles and their characteristics, with the intention of developing geometric skills. The results of the application of the constructivist model were evident in the disposition of the students to resort to the application of the previous knowledge in new problematic situations, the consolidation of collaborative activities with a disposition to communicate, work organized from instructions, the increase of a horizontal communication in search of answers that account for rigorous and reflexive processes. The classroom experience demonstrates that the learning of mathematics becomes a change of focus in its approach.

Description

Este estudio centra su interés en mejorar la práctica didáctica de los docentes que laboran en instituciones educativas de nivel medio en el área de matemáticas, de manera que incidan en la motivación de los estudiantes. El objetivo es fomentar, mediante estrategias constructivistas, el aprendizaje de los principios teóricos y la aplicación práctica de los triángulos y sus propiedades, con la finalidad de desarrollar habilidades geométricas. Los resultados de la aplicación del diseño constructivista se evidenciaron en la disposición de los estudiantes para recurrir a la aplicación de los conocimientos previos en situaciones problémicas nuevas, el fortalecimiento de las actividades colaborativas con disposición para la comunicación, el trabajo organizado a partir de instrucciones, el incremento de una comunicación horizontal en busca respuestas que den cuenta de procesos rigurosos y reflexivos. La experiencia de aula demuestra que el aprendizaje de la matemática deviene de un cambio de enfoque en su abordaje.

Citation

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By