Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/873
Title: Implementación de la Unidad Didáctica Geometría y Medida
Authors: Heredia Zurita, Darwin Fabián
metadata.dc.contributor.advisor: Sol Puig, Manuel
Keywords: Estrategia de aprendizaje;Material manipulativo;Aprendizaje significativo;Learning strategy;Manipulative material;Meaningful learning
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;50
Abstract: In this work a didactic strategy is designed in the teaching and learning of geometry in basic general education of seventh year students of the “El Quiteño Libre" school.The main objective is the use of manipulative material, and the students could build quadrilaterals, recognize and identify the properties of flat figures, calculate area and perimeter of them, with this promote the development of cognitive, procedural and attitudinal aspects in the resolution of didactic activities and problems proposed in the sequence. For that we use valuation scales or indicators called “rubric", witch this method to analyze what has been learned by the students and score the work done. As a result the applied strategy worked well, it consisted in assignment of working roles, the group distribution and the acquisition of significant learning.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: En este trabajo se diseña e implementa una estrategia didáctica en la enseñanza y aprendizaje de la geometría en educación general básica de los estudiantes de séptimo año de la escuela, “El Quiteño Libre”, con el uso de material manipulativo, con el que puedan construir cuadriláteros, reconocer e identificar de mejor manera características y propiedades de las figuras planas, calcular área y perímetro de figuras , promoviendo el desarrollo de habilidades y destrezas enfocados en los aspectos cognitivos, procedimentales y actitudinales en la resolución de actividades didácticas y problemas propuestos en la secuencia .De este modo, obtener resultados con escalas valorativas mediante indicadores “rubricas”, para posteriormente analizar de mejor manera lo aprendido por los estudiantes y puntuar el trabajo realizado . En la estrategia aplicada funciono bien la distribución de los grupos, asignación de roles de trabajo y la adquisición de aprendizajes significativos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/873
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-50.pdfTexto completo3,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.