Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/880
Title: Diseño de la unidad didáctica “Función lineal”
Authors: Guachamín Sandoval, Susana Beatriz
metadata.dc.contributor.advisor: Vanegas Muñoz, Yuly Marsela
Keywords: función;excel;geogebra;motivación;maestría en enseñanza de la matemática;key wordsí fltnction;excel;geogebra;motivation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;57
Abstract: The teaching of Mathemalics is, by itself, a challenge for educators. The present TFM seeks to motivate the study of mathematics in all its levels, the didactic unit implementod corresponding to tho conceptualization and the handling of the linear Function, developed by means of Instruments with probtems of the daily Ufe, practices in the Computer laboratory using the Tics such as the Microsoft Excel office automation tool and the mathematical software Geogebra, which help the students generate a curious spirit and enhance their abstraction skills. As the sessions were developed, the students became more active entities in the teaching-learning process, in the construction of new knowledge. This could be achieved thanks to a correct introduction, this knowledge consequently acquired in the teachers’ mastery
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: La enseñanza de la Matemática es por sí sola un reto para los educadores. El presente TFM busca motivar el estudio de la matemática en todos sus niveles, la unidad didáctica implementada correspondiente a la conceptualización y el manejo de la Función lineal, desarrollada mediante instrumentos con problemas de la vida diaria, prácticas en el laboratorio de informática usando las Tics como la herramienta ofimática Microsoft Excel y el software matemático Geogebra, que ayudan al alumno a generar un espíritu curioso y potenciar sus capacidades de abstracción. Los alumnos a medida que se desarrollaban las sesiones, se fueron convirtiendo en entes más activos dentro del proceso de enseñanza-aprendizaje, en la construcción del nuevo conocimiento. Esto pudo ser alcanzado gracias a una correcta introducción, conocimientos adquiridos en la maestría del profesorado.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/880
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-57.pdfTexto completo5,04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.