Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/885
Title: Sistemas de ecuaciones lineales en 10º año de educación básica
Authors: Buñay Romero, Hugo Gregorio
metadata.dc.contributor.advisor: Giménez Rodríguez, Joaquim
Keywords: tendencias matemáticas;idoneidad didáctica;enseñanza aprendizaje;maestría en enseñanza de la matemática;mathematical trends;didactic suitability (effective teaching practices);teaching-learning process
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;62
Abstract: Mathematics is present in our daily activities. Its use is essential in all contexts of life, therefore it is important we acquire knowledge in this subject area. The research study detailed the design, the implementation, the evaluation and the redesign of the Didactic Unit "Systems of linear equations for 10th grade students (sophomore year). It was designed under modern trends of Mathematical teaching strategies. These activities involved students who actively participated in this process by making formulations and verifying the validity of the teaching strategies. The validity of this process confirmed the effectiveness of the Polya method. In addition, this process included the use of the ICTs and TACs as resources to implement said activities. Finally, an analysis of the pedagogical practice is described to support effective teaching practices which relied on the research components and criteria.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: La matemática está presente en actividades cotidianas, su uso es indispensable en todos los contextos de la vida, en tal sentido es necesario enriquecer los conocimientos que se relacionan con esta área del saber. El presente trabajo, detalla el diseño, implementación, valoración y rediseño de la Unidad Didáctica “Sistemas de ecuaciones lineales para el 10mo año EGB”. La misma fue diseñada con las nuevas tendencias en la enseñanza de la matemática, donde se propusieron actividades de modo que los estudiantes asuman situaciones de acción, formulación y validación apoyadas con el método de Polya en la resolución de problemas. La utilización de herramientas TIC’s dentro de los recursos incluidos en las actividades, como también de las TAC’s. Finalmente se ofrece un análisis de la propia práctica pedagógica enfocando en la idoneidad didáctica en cada uno de los componentes y criterios.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/885
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-62.pdfTexto completo5,94 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.