Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/891
Title: Secuencia didáctica basada en problemas cotidianos Para el aprendizaje de función lineal
Authors: Cacuango Guachalá, Mirian Janeth
metadata.dc.contributor.advisor: Vanegas Muñoz, Yuly Marsela
Keywords: Función;Contexto real;Resolución de problemas;Function;Actual context;Troubleshooting
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;68
Abstract: The present work covers a sequence of didactic activities to be developed in the classroom during the induction to the knowledge of Linear and Affine Function, in an environment different from the usual one in Mathematics. The sequence is designed so that the student, instead of just being a spectator, is an active character during the process. For its development has been chosen several strategies taught in the Master, as well as different methods, strategies and constructivist techniques that guide the student to the discovery, obtaining a significant improvement in their academic performance, and why not say in their ideology about the subject. But nevertheless; considering that the responsibility of a teacher never ends, we are regularly in constant training, which allows guiding the students taking a transcendental turn in their thoughts, actively engaging both the student and the teacher in the proper development of the educational process.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: El presente trabajo abarca una secuencia de actividades didácticas a desarrollar en el aula de clase durante la inducción al conocimiento de Función Lineal y Afín, en un entorno diferente al habitual en la asignatura de Matemática. La secuencia está diseñada para que el estudiante en lugar de solo ser espectador, sea un personaje activo durante el proceso. Para su desarrollo se ha escogido varias estrategias impartidas en el Máster, así como diferentes métodos, estrategias y técnicas constructivistas que orientan al educando al descubrimiento, obteniendo una mejora significativa en su rendimiento académico, y por qué no decirlo en su ideología sobre la asignatura. Sin embargo; considerando que la responsabilidad de un docente jamás termina, regularmente nos encontramos en constante capacitación, que permitan guiar a los estudiantes dando un giro trascendental en sus pensamientos, comprometiendo activamente tanto al estudiante como al docente en el adecuado desarrollo del proceso educativo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/891
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-68.pdfTexto completo2,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.