Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/892
Title: Sistemasde ecuaciones lineales 2 x 2
Authors: Shuguli Chipantasi, Lourdes Maribel
metadata.dc.contributor.advisor: Breda, Adriana
Keywords: aula invertida;sistemas de ecuaciones;tecnologías;maestría en enseñanza de la matemática;flipped classroom;systems of equations;technologies
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;69
Abstract: Through the present FINAL WORK OF MASTER, are adapted to the systems of linear equations with two unknowns to students of tenth year of general basic education, through the implementation of the Flipped Classroom or inverted classroom, the method that you must do so that the teacher prepares class hours in a different way, leaving behind the traditional model of teaching, also supporting the use of technologies, we create interactive classes that help to awaken the interest of students to acquire new knowledge, taking into account the pace of each student's learning Applying these new strategies to improve incentives for students, investment and preparation to receive new content, motivators and generators of their own knowledge and stop being mere recipients, in this way, we will learn to use them to learn problems of the daily life.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: Mediante el presente TRABAJO FINAL DE MASTER, se pretende enseñar sistemas de ecuaciones lineales con dos incógnitas a estudiantes de décimo año de educación general básica, a través de la implementación del método Flipped Classroom o aula invertida, método que permitirá que el docente prepare las horas de clase de forma diferente, dejando atrás el modelo tradicional de enseñanza, además apoyándose en el uso de las tecnologías se logrará crear clases interactivas que ayudarán a despertar el interés de los estudiantes por adquirir nuevos conocimientos, tomando en cuenta el ritmo de aprendizaje de cada alumno. Aplicando estas nuevas estrategias se logró incentivar a los estudiantes a que investiguen y se preparen antes de recibir los nuevos contenidos, motivándoles a que sean generadores de su propio conocimiento y dejen de ser simples receptores, de esta manera alcanzaron aprendizajes significativos los mismos que les ayudarán a solucionar problemas de la vida cotidiana.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/892
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-69.pdfTexto completo3,86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.