Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/896
Title: Impacto del estudio de funciones a través de problemas extra-matemáticos, para primero BGT.
Authors: Larenas Cabrera, Zoila Daniela
metadata.dc.contributor.advisor: Sánchez Brualla, Alicia
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Problemas contextualizados
Criterios de idoneidad
Matemáticas
Contextualized problems
Suitability criteria
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-61
Abstract: The purpose of this Final Master's Project (TFM) is to analyze the impact of the study of functions through extra-mathematical problems for the first BGT, where the adaptation of a didactic unit is proposed with activities that contain contextualized problems environment of students, establishing connections with conceptualizations and mathematical procedures to cover the subject of functions. Subsequently, the evaluation of the didactic unit and improvement proposal was made, where it is determined whether the implementation achieved a favorable impact on the teaching-learning process of the students, according to the suitability criteria that determine the quality of teaching as the incorporation of the trends of mathematics didactics.
Description: El presente Trabajo de Fin de Máster (TFM) tiene como finalidad realizar un análisis del impacto del estudio de funciones a través de problemas extra-matemáticos para primero BGT, en donde se propone la adaptación de una unidad didáctica con actividades que contienen problemas contextualizados al entorno del alumnado, estableciendo las conexiones con las conceptualizaciones y procedimientos matemáticos para abarcar el tema de funciones. Posteriormente se realizó la valoración de la unidad didáctica y propuesta de mejora en donde se determina si la implementación logró un impacto favorable en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los alumnos, de acuerdo a los criterios de idoneidad que determinan la calidad de la enseñanza así como la incorporación de las tendencias de la didáctica de las matemáticas.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/896
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-73.pdfTexto completo2,39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.