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Title: Aplicaciones de la derivada en problemas de modelización
Authors: Ortiz Tigreros, Franklin Fernando
metadata.dc.contributor.advisor: Breda, Adriana
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Keywords: Unidad didáctica
Trabajo de fin de máster
Teaching unit
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4-92
Abstract: The primary objective for the completion of master's thesis is to find strategies, develop teaching-learning techniques to innovate and improve the didactic unit Applications of derivation in modeling problems, which was implemented to students of the 3rd BGU of our Educational unit. It was convenient to carry out the implementation in 4 study sessions giving more emphasis to the applications for being the main object of our study. Considering that the teaching-learning activities are a concatenated process of experiences and experiences of the student-teacher relationship, there were difficulties and setbacks in learning. The main idea was to reduce these setbacks so that learning becomes more significant. As a primary result was to check the progress in learning and understanding of the derivation as a useful tool of Mathematics, because the students understood that it is applicative. The basic conclusion is that with proper planning, motivating classes, more inclusive, applicative, consistent, clear, concise, supported by technology and especially that form the student as a beneficial entity to the community; we can achieve a quality education and warmth.
Description: El objetivo primordial para la realización de trabajo de fin de máster es encontrar estrategias, desarrollar técnicas de enseñanza-aprendizaje para innovar y mejorar la unidad didáctica Aplicaciones de la derivación en problemas de modelización, la cual se implementó a los alumnos del 3ro BGU de nuestra Unidad Educativa. Fue conveniente realizar la implementación en 4 sesiones de estudio dando más énfasis a las aplicaciones por ser el objeto principal de nuestro estudio. Considerando que las actividades de enseñanza-aprendizaje constituyen un proceso concatenado de experiencias y vivencias de la relación alumno-profesor, se presentaron dificultades y contratiempos en el aprendizaje. La idea principal fue disminuir estos contratiempos para que el aprendizaje sea más significativo. Como resultado primordial fue comprobar el avance en el aprendizaje y comprensión de la derivación como una herramienta útil de la Matemática, porque los alumnos entendieron que es aplicativa. La conclusión básica radica que con una correcta planificación, clases motivadoras, más inclusivas, aplicativas, consecuentes, claras, concisas, apoyadas con la tecnología y especialmente que formen al alumno como un ente beneficioso a la comunidad; podemos lograr una educación de calidad y calidez.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/898
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