Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/900
Title: Diseño e implementación de la unidad didáctica “Conociendo los polígonos a través de metodologias activas”
Authors: Carrera Flores, Alicia Mercedes
metadata.dc.contributor.advisor: Vanegas Muñoz, Yuly Marsela
Keywords: Innovación;Trabajo colaborativo;Metodologías activas;Innovation;Collaborative work;Active methodologies
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;77
Abstract: The present work shows the implementation of innovations in the didactic unit applying new techniques and active methodologies of teaching learning that allow the manipulation of the didactic material through the game and the collaborative work, in the area of Geometry through which it was possible to obtain favorable results in the academic performance of the 7th grade students of EGB of the "Hugo Alemán Fierro" School, with the aim of achieving one of the main objectives of Ecuadorian education that is to improve the quality of education of Ecuadorians.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: El presente trabajo muestra la implementación de innovaciones en la unidad didáctica aplicando nuevas técnicas y metodologías activas de enseñanza aprendizaje que permiten la manipulación del material didáctico a través del juego y el trabajo colaborativo, en el área de Geometría mediante el cual se logró obtener resultados favorables en el desempeño académico de los estudiantes de 7mo Año de EGB de la Escuela “Hugo Alemán Fierro”, con la finalidad de alcanzar uno de los principales objetivos de la educación ecuatoriana que es mejorar la calidad de educación de los ecuatorianos.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/900
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-77.pdf2.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.