Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/912
Title: El arte de los incas
Authors: Freire Baquerizo, Eddyn Patricio
metadata.dc.contributor.advisor: Santacana Mestre, Joan
Keywords: Implementación
Arte inca
Actividades prácticas innovadoras
Experimentación
Implementation
Inca art
Innovative practical activities
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;51
Abstract: The contents of the curriculum require the importance of skills and study on the art of the Incas in a more active, participative and practical way, especially developing an investigative and opinion attitude, the objective of this work is To implement the didactic unit on the art of the Incas to improve the stage of teaching learning in the students of first year of baccalaureate of the educational unit Ecuador. The activities have been developed on the basis of the improvement of the quality of education in this cycle of study, the application of innovative practical activities has been the most accepted way by the students since the objectives were achieved Proposed in a way, active, participative and playful with an efficiency in the management of the conceptual, procedural and attitudinal, so we got the understanding and rule of rules in addition to the use of various other Individual techniques.
Description: Los contenidos del currículo, requieren la importancia de habilidades y estudio sobre el arte de los incas de manera más activa, participativa y práctica, sobretodo desarrollando una actitud investigativa y de opinión, el objetivo de este trabajo es implementar la unidad didáctica sobre el arte de los Incas para mejorar la etapa de enseñanza aprendizaje en los estudiantes de primer año de bachillerato de la Unidad Educativa Ecuador. Las actividades se han desarrollado en base al mejoramiento de la calidad de la educación en este ciclo de estudio, la aplicación de actividades prácticas innovadoras ha sido la manera más aceptada por parte de los estudiantes ya que se consiguieron los objetivos propuestos de manera, activa, participativa y lúdica con una eficacia en el manejo de la parte conceptual, procedimental y actitudinal, por lo que se consiguió el entendimiento y dominio de reglas además del uso de diversas otras técnicas individuales.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/912
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-6.pdfTexto completo1,61 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.