Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/917
Title: | Implementacion y experimentación de una unidad didáctica y aplicada en el centro de estudios. |
Authors: | Zamora Barros, Indira Nube |
metadata.dc.contributor.advisor: | García Pascual, Francisco |
Keywords: | Trabajo cooperativo Interacción del docente Actitud del estudiante Cooperative work Teacher interaction Student attitude |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Universidad Nacional de Educación |
Series/Report no.: | TM4;46 |
Abstract: | The present is my Final Master's Project, the Master's Degree in Compulsory Secondary Education and Baccalaureate, Vocational Training and History and Geography Teaching and is aimed at improving a didactic unit of the second year of the Unified General Baccalaureate based on the use of the methodology of cooperative work with the teacher's interaction. The little interest attached to the demotivation for the subject of History is revealed in low academic performance. After completing the partial didactic unit improved, direct observation is made to the daily pedagogical activities of the students to compare and contrast with the academic results obtained previously to this practice, and to know if the objective has been achieved. And I conclude this document after having demonstrated in the classroom the educational improvement and corroboration that the proposed objectives are achieved; and, in addition, something more preponderant is the attitude of the students in the classroom. |
Description: | El presente es mi Trabajo Final de Master, del Master de Formación del Profesorado de Secundaria obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de Historia y Geografía y versa en mejorar una unidad didáctica del segundo año del Bachillerato General Unificado con base en la utilización de la metodología del trabajo cooperativo con la interacción del Docente. El poco interés unido a la desmotivación por la materia de Historia se pone al descubierto en bajo rendimiento académico. Tras realizar el parcial de unidad didáctica mejorada, se realiza observación directa a las actividades pedagógicas diarias de los estudiantes para comparar y contrastar con los resultados académicos obtenidos anteriormente a esta práctica, y conocer si se ha logrado el objetivo. Y concluyo este documento después de haber evidenciado en el propio salón de clases la mejora educativa y corroboro que se logran los objetivos propuestos; y, además algo más preponderante es la actitud de los estudiantes en el salón de clases. |
metadata.dc.description.degree: | Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia |
URI: | http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/917 |
Appears in Collections: | Maestrías |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFM-EGH-11.pdf | Texto completo | 4,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.