Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/918
Title: Implementación y Experimentación de la Unidad Didáctica: Historia e historiografía
Authors: Freire Carlos, Fátima Rocío
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Martínez, Pedro
Keywords: historiografía;paradigmas;hipotético;deductivo;maestría en enseñanza de la geografía e historia;paradigms;hypothetical-deductive
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;12
Abstract: The present final master's degree has been designed as the Didactic Unit: History and Historiography with the purpose of contributing to the improvement of the teaching-learning process in the history subject, implemented in the Babahoyo Educational Unit. The first chapter exposes the interests from the teaching perspective to begin the first year of baccalaureate using the methodology of the historian, that is, hypothetical-deductive. The second chapter exposes its structure and its connection with the guidelines of the Ministry of Education, presenting as a general objective: identify the concepts of history and historiography in order to differentiate reality from intellectual construction, through a systematic process The third and fourth chapter is a synthesized record of what has been carried out in the praxis, where specific aspects of the classroom are detailed, as well as the strategies used to overcome difficulties and novelties presented, valuing the results obtained in relation to the proposed objectives, which were favorable.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: El presente trabajo final de máster ha sido diseñado como la Unidad Didáctica: Historia e Historiografía con la finalidad de aportar el mejoramiento del proceso de enseñanza aprendizaje en la asignatura de historia, implementado en la Unidad Educativa Babahoyo. El primer capítulo expone los intereses desde la perspectiva docente para empezar el primer curso de bachillerato utilizando la metodología del historiador, es decir, hipotética-deductiva. El segundo capítulo expone su estructura y su vinculación con los lineamientos del ministerio de educación, presentando como objetivo general: identificar los conceptos de historia e historiografía con el fin de diferenciar la realidad de la construcción intelectual, mediante un proceso sistemático El tercer y cuarto capítulo es un registro sintetizado de lo llevado a la praxis, donde se detallan aspectos específicos de aula, así como las estrategias utilizadas para superar dificultades y novedades presentadas, valorando los resultados obtenidos en relación a los objetivos propuestos, mismos que fueron favorables.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/918
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-12.pdfTexto completo1,51 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.