Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/920
Title: Evolución histórica de las demandas sociales de los pueblos y nacionalidades del Ecuador
Authors: Palma Zavala, Ana Lucia
metadata.dc.contributor.advisor: Fuentes Moreno, Concha
Keywords: Planificación;Unidad didáctica;Estudiantes;Análisis crítico;Teaching unit;Planning;Critical analysis;Students
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;14
Abstract: The realization of the TFM aims to highlight the issues raised in the planning of a didactic unit through the use of methodological strategies to develop a thoughtful critical analysis of first and second from high school students Unified General, activities whose results were different in the two applied years, demonstrating that in the first years there is little responsibility in the realization of the submissions demonstrating that the expected results were not the desired. In the second years is evidenced more responsibility allowing them to advance the planned activities that make values such as respect for the opinion of his companion, healthy competition and provide an opinion based on an analytical approach and reflective, finally as a teacher expand knowledge in how to work with strategies to improve learning in my students and arouse the interest of the student.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: La realización del TFM tiene por objetivo evidenciar lo planteado en la planificación de una Unidad Didáctica mediante la utilización de estrategias metodológicas para desarrollar un análisis crítico reflexivo en los estudiantes de Primero y Segundo de Bachillerato General Unificado, actividades cuyos resultados fueron diferentes en los dos años aplicados, demostrándose que en los primeros años se observa poca responsabilidad en la realización de los trabajos enviados demostrándose que los resultados esperados no fueron los deseados. En los Segundos años se evidencia mayor responsabilidad permitiéndose avanzar en las actividades planificadas consiguiendo que resalten valores como respeto a la opinión de su compañero, una sana competencia y brinden una opinión fundamentada en un criterio analítico y reflexivo, finalmente como docente ampliar el conocimiento en cuanto a trabajar con estrategias para mejorar los aprendizajes en mis estudiantes y despertar el interés de los estudiantes mediante la aplicación de estrategias utilizando la tecnología.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/920
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-14.pdfTexto completo3,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.