Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/921
Title: Diseño, elaboración e implementación de la metodología de aula en la unidad didáctica de ciencias sociales, bloque convivencia
Authors: Arreaga Suarez, Raul Alberto
metadata.dc.contributor.advisor: Santacana Mestre, Joan
Keywords: cultura;diversidad;buen vivir;maestría en enseñanza de la geografía e historia
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;15
Abstract: Within the realization of the final work of the master was developed with didáctica classes with different dynamics to achieve significant knowledge, the main thing was to meet the general objective raised, such as appreciating the diversity and culture of Ecuador for a good living with citizenship. Work was done in groups and individuals where the active participation of each one of the participants prevailed. Within the eleven activities, students developed a very specific knowledge as an example to learn to value cultural diversity through dance expressions, visits to markets, prepare the varied cuisine of each region, round tables, group workshops on important topics such as migration, and discrimination, difficulties such as the low motivation to work in a group were shown, but interaction between students of different cultures and ethnic groups was achieved. In conclusion, the contribution of the participants was satisfactory and very collaborative.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: Dentro de la realización del trabajo final del master, se desarrolló con clases didácticas con diferentes dinámicas para lograr un conocimiento significativo, lo principal es lograr con el Objetivo General planteado, como es apreciar la diversidad y cultura del Ecuador para un buen vivir con la ciudadanía. Se efectuaron trabajos en grupos e individuales donde prevaleció la participación dinámica de los partícipes. Dentro de las once actividades, los estudiantes desarrollaban un conocimiento muy concreto como ejemplo aprender a valorar la diversidad cultural mediante expresiones de danza, visitas a mercados, preparar la variada gastronomía de cada región, mesas redondas, talleres grupales de temas importantes como la migración, y la discriminación, se mostraron dificultades como la poca motivación de trabajar en grupo, pero se logró tener interacción entre estudiantes de diferentes culturas y etnias. En conclusión la contribución de los participantes fue satisfactoria y muy colaborativa.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/921
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-15.pdfTexto completo1,84 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.