Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/923
Title: El poblamiento de América y las grandes civilizaciones precolombinas
Authors: Díaz Bolaños, Guadalupe del Pilar
metadata.dc.contributor.advisor: Albert Tarragona, Joan Miquel
Keywords: Identidad;Sociedad;Aprendizaje;Identity;Society;Learning
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;17
Abstract: The present Final Master's Project is about the study of the theme "The American settlement and the pre-Columbian great civilizations", whose main aim is for students to know the main characteristics of these towns and the contributions that they give to the current societies for the construction of his identity. For this purpose, a sequence of innovative activities was designed, which encourage the interaction of students, the construction of knowledge, cooperative, autonomous and reflective work. At the end of the implementation, positive results were obtained, since the students were able to know and differentiate the characteristics of each of the civilizations, as well as to understand the origin of many of the traditions and customs that are present in society. They also developed learning skills that facilitated and promoted their ability to communicate, critical thinking and social interaction. The work allows to improve the teaching practice and the educational quality.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: El presente Trabajo Final de Master trata sobre el estudio del tema “El Poblamiento de América y las grandes civilizaciones precolombinas”, cuyo objetivo es que los estudiantes conozcan las características principales de estos pueblos y los aportes que legaron a las sociedades actuales para la construcción de su identidad. Para el efecto, se diseñó una secuencia de actividades innovadoras, que propician la interacción de los estudiantes, la construcción del conocimiento, el trabajo cooperativo, autónomo y reflexivo. Al finalizar la implementación se obtuvo resultados positivos, ya que los estudiantes lograron conocer y diferenciar las características de cada una de las civilizaciones, como también comprender el origen de muchas de las tradiciones y costumbres que se encuentran presentes en la sociedad. De igual manera desarrollaron habilidades de aprendizaje que facilitaron y promovieron su capacidad de comunicación, pensamiento crítico e interacción social. El trabajo permite mejorar la práctica docente y la calidad educativa.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/923
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-17.pdfTexto completo9.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.