Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/943
Title: Ecuador y su relación con el mundo
Authors: Cuascota Ulcuango, María Consuelo
metadata.dc.contributor.advisor: Albert Tarragona, Joan Miquel
Keywords: unidad didáctica;aprendizaje;evaluación;maestría en enseñanza de la geografía e historia;didactic unit;learning;evaluation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;37
Abstract: The present work contemplates the development and implementation of a didactic unit with the theme THE ECUADOR AND ITS RELATIONSHIP WITH THE WORLD, for which it has been considered a group of skills with performance criteria and contents belonging to the curriculum of Social Studies - Tenth Year of EGB; a set of activities carried out through the ERCA learning cycle has been designed and with an interdisciplinary approach considering the learning styles, active methodology and making use of technological resources. Priority must be given to activities that motivate the student's active participation in the construction of their own learning so that they are applicable in daily life, in turn taking into account the use of the variety of technological tools that have become indispensable in the educational process.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: El presente trabajo contempla el desarrollo e implementación de una unidad didáctica con la temática EL ECUADORY SU RELACIÓN CON EL MUNDO, para lo cual se ha considerado un grupo de destrezas con criterio de desempeño y contenidos perteneciente al currículo de Estudios Sociales – Décimo Año de EGB; se ha diseñado un conjunto de actividades llevadas a ejecución mediante el ciclo de aprendizaje ERCA y con un enfoque interdisciplinario considerando los estilos de aprendizaje, metodología activa y haciendo uso de recursos tecnológicos. Se debe priorizar actividades que motiven la participación activa del estudiante en la construcción de su propio aprendizaje para que sean aplicables en la vida cotidiana, a su vez tomar en cuenta la utilización de la variedad de herramientas tecnológicas que se han vuelto indispensables en el proceso educativo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/943
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-37.pdfTexto completo4,6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.