Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/946
Title: Producciones significativas intelectuales de la Cultura Maya
Authors: Muñoz Cellan, Ana Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Martínez, Pedro
Keywords: desarrollo;implementar;aprendizaje;maestría en enseñanza de la geografía e historia;development;implement;learning
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;40
Abstract: Conducting a study on the origin of Mayan culture aims to generate significant learning in students about the Mayan civilization, the present teaching unit is prepared, especially for students in third year of Bachillerato agreement, to implement activities developed in the different sections using strategies that generate a significant learning, individualized methodology with the objective of attending to the different individual needs of the students, the groups that are created are as a group of experts in each of the sub-themes, which are then exposed to their colleagues their knowledge, with this didactic unit it is intended to strengthen the knowledge of teaching and learning of the students. Finally, the presentation of each unit should include the initial diagnosis of the work context, the prior knowledge that is required by the students, their situation with respect to those of more teaching units.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: Realizar un estudio sobre el origen de la cultura maya tiene como objetivo generar un aprendizaje significativo en los estudiantes sobre la civilización maya, la presente unidad didáctica está elaborada, en especial para los alumnos de tercero de Bachillerato de acuerdo, para implementar actividades desarrolladas en las diferentes secciones utilizando estrategias que generen un aprendizaje significativo, metodología individualizada con el objetivo de atender a las diferentes necesidades individuales de los alumnos, los grupos que se crean son a modo de grupo de expertos en cada uno de los subtemas, que luego exponen a sus compañeros sus conocimientos, con esta unidad didáctica se pretende fortalecer los conocimiento de enseñanza aprendizaje de los estudiantes finalmente la presentación de cada Unidad se debería hacer constar el diagnóstico inicial del contexto de trabajo, los conocimientos previos que se requieren por parte de los estudiantes, su situación respecto a las demás unidades didácticas.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/946
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-40.pdfTexto completo2,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.