Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/947
Title: El contexto e importancia de la cultura en la sociedad Milagreña implementada en la Unidad Educativa Pdte. “Otto Arosemena Gómez” Cantón Milagro – Prov. Guayas- Ecuador.
Authors: Lincango Palomino, Silvia Isabel
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Martínez, Pedro
Keywords: Aprendizaje significativo
Contexto
Adaptación curricular
Sociedad posmoderna
Meaningful learning
Context
Curricular adaptation
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;17
Abstract: The present research took place in the Otto Arosemena Gómez high school from Milagro City that as an objective was the creation of an educational unit about the context and importance of the culture in society.Milagreña As an objective, it was estabilished to develop an eductional unit to raise the level of knowledge, attitudes, and practices about the context and importance of this culture. There were many strategies used that as a result, we got a meaningful learning environment, the methodology applied had a participative, explained and analytic focus. Thirty-six students participed in this Project, As a result, after the implementation, there were a 70% of students that dedicated more time to study after the teacher´s explanation where as a 30% of them only stayed with what the teacher has taught them. I can assure that students learned and acquired a solid base of knowledge that allowed them to learn things differently. In conclusión, students learn better when they construct their concepts and do not focused on memorization.
Description: El presente trabajo se realizó en la Unidad Educativa Pdte. “Otto Arosemena Gómez” de la Ciudad de Milagro, donde se implementó una Unidad Didáctica sobre el Contexto e Importancia de la Cultura en la Sociedad Milagreña. Se planteó como objetivo Desarrollar una unidad didáctica para elevar el nivel de conocimiento, actitudes y prácticas sobre el contexto e importancia de esta cultura, se utilizaron estrategias que generaron aprendizajes significativos; la metodología empleada tuvo un enfoque participativo, explicativo, analítico. La población estuvo constituida por 36 estudiantes de la Unidad Educativa; teniendo como resultados, luego de la implementación, que el 70% amplían el tema y el 30% solo se quedan con la explicación del docente. Puedo afirmar que los estudiantes adquirieron una base sólida de conocimientos, que les permitió aprender de una manera diferente, ante esto la conclusión fue que los estudiantes aprenden mejor cuando se los hace constructores del aprendizaje y no entes memorísticos.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/947
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-41.pdfTexto completo2,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.