Etnias de la región costa
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Universidad Nacional de Educación
Abstract
The present work of this didactic unit is focused on putting into practice techiniques and active methodological strategy and cooperatives attending to an intelectual diversity in the classroom ,whose objetive is to contribuye in the valuation of our cultural identity by strenthening the self –esteem of the students from the cultural contributions of the traditions and customs of the chachi and montubios people complemented with resources of the médium and tic being relevant the use of technological means in the educational formation for secondary students allowing to develop skill on communication, critical thinking and positive attitudes during the learning process.In addition to a systematic formative evaluation throughout the development of classroom activities that will serve for the assessment of student learning and teacher practice. Sequense are composed of phases experience ,reflection ,conceptualización and application ,each of this stage plays a leading role in the construction of new knowledge in an integral manner
Description
El presente trabajo de esta unidad didáctica está enfocado en poner en práctica técnicas y estrategia metodológica activa y cooperativas atendiendo a una diversidad intelectual en el aula, cuyo objetivo es contribuir en la valoración de nuestra identidad cultural fortaleciendo el autoestima de los estudiantes a partir de los aportes culturales de las tradiciones y costumbres de los pueblos Chachi y Montubios complementado con recursos del medio y tic siendo relevante la utilización de medios tecnológicos en la formación educativa para estudiantes de Secundaria, permitiendo desarrollar habilidades, de comunicación , pensamientos crítico y actitudes positiva durante el proceso de aprendizaje. Además, con una evaluación formativa sistemática durante todo el desarrollo de las actividades de clases que servirá para la valoración de aprendizaje del alumno y la práctica del docente La secuencia está compuesta por fases: experiencia, reflexión, conceptualización y aplicación cada una de estas etapas permite construir nuevos conocimientos de una manera integral.