Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/952
Title: Civilización Romana
Authors: Vivas Villarreal, Wilson Bayardo
metadata.dc.contributor.advisor: Albert Tarragona, Joan Miquel
Keywords: Tacs
Tics
Civilización romana
Crucigrama
Sopa de letras
Tecnología didáctica
Videos
Unidad didáctica
Tacs
Tics
Roman civilization
Crossword
Alphabet soup
Didactic technology
Videos
Didactic unit
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;12
Abstract: The work was planned to be applied to students of the First Year of Unified General Baccalaureate, of the María Angélica Idrobo Educational Unit, the theme chosen is the Roman Civilization. The didactic unit will be taught through the use of Tics, applying the Tacs, these two terms have been combined since the teacher and the student of today need to be up to date in the use and application of the different pedagogical technologies. The teaching-learning of the Roman Civilization is divided into six sessions: session one The origins of Rome, session two The monarchy, session three The Republic, session four The expansion and crisis, session five The Roman Empire and the six session The cultural legacy of Rome, in each of the sessions was used videos that allowed the student to observe, analyze, participate and issue conclusions, leaving aside the typical class and putting into practice the use of technology. It was also necessary to use web pages where the student elaborates complementary activities for learning such as carrying out crossword puzzles, soups of letters, which allow to consolidate the knowledge of the students. This proposal aims to improve the teaching-learning process with the use of technology that the Educational Institution has today.
Description: El trabajo se lo planificó para ser aplicado a estudiantes del Primer Año de Bachillerato General Unificado, de la Unidad Educativa María Angélica Idrobo, el tema escogido es la Civilización Romana. La unidad didáctica será enseñada a través del uso de las Tics, aplicando las Tacs, se han conjugado estos dos términos ya que el maestro y el estudiante de hoy en día necesitan estar al día en el uso y aplicación de las diferentes tecnologías pedagógicas. La enseñanza-aprendizaje, de la Civilización Romana se encuentra dividida en seis sesiones: sesión uno Los orígenes de Roma, sesión dos La monarquía, sesión tres La República, sesión cuatro La expansión y la crisis, sesión cinco El imperio romano y la sesión seis El legado cultural de Roma, en cada una de las sesiones se utilizó videos que permitían al estudiante observar, analizar, participar y emitir conclusiones, dejando a un lado la típica clase y poniendo en práctica el uso de la tecnología. También fue necesario el uso de páginas web en donde el estudiante elabora actividades complementarias para el aprendizaje como realización de crucigramas, sopas de letras las mismas que permiten afianzar los conocimientos de los estudiantes. Esta propuesta pretende mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje con el uso de la tecnología que la Institución Educativa dispone hoy en día
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/952
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-46.pdfTexto completo3,65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.