Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/955
Title: La Democracia y la Construcción de un Estado Plurinacional
Authors: Gualotuña Duque, Jenny Soledad
metadata.dc.contributor.advisor: Albert Tarragona, Joan Miquel
Keywords: Métodos;Estrategias;Conocimiento significativo;Enseñanza-aprendizaje;Planificación;Methods;Strategies;Meaningful knowledge;Teaching-learning;Planning
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EGH;49
Abstract: In the following work on Democracy and the construction of a plurinational State, some methods and strategies have been used to reach significant knowledge with the students of the second year of baccalaureate using what are the technological instruments that are currently very useful in the daily living and in education, it is important to plan the activities to be carried out in the presentation of each didactic unit of the subject to be dealt with in the school period, the teaching work is arduous and is every day, so it is necessary to plan the strategies, techniques and methods that allow an optimal teaching-learning process by allowing students to analyze, synthesize, conceptualize and formulate critical judgments where they demonstrate the point of view of the students.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Geografía E Historia
Description: En el siguiente trabajo sobre La democracia y la construcción de un Estado plurinacional se ha utilizado algunos métodos y estrategias para llegar al conocimiento significativo con los estudiantes de segundo de bachillerato utilizando lo que son los instrumentos tecnológicos que en la actualidad son muy útiles en el diario vivir y en la educación, es importante la planificación de las actividades a realizar en la presentación de cada unidad didáctica de la asignatura a tratar en el periodo lectivo, el trabajo docente es arduo y es de todos los días, por eso es necesario que se planifiquen las estrategias, técnicas y métodos que permita realizar un óptimo proceso de enseñanza-aprendizaje al permitir que los estudiantes analicen, sinteticen, conceptualicen y formulen juicios críticos donde demuestren el punto de vista de los estudiantes.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/955
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Geografía e Historia

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EGH-49.pdfTexto completo3.55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.