Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/964
Title: Números racionales (fracciones)
Authors: Pavón Enríquez, Giovanna Belén
metadata.dc.contributor.advisor: Dorce Polo, Carlos
Keywords: contexto;experiencia;aplicación;maestría en enseñanza de la matemática;context;experience;application
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-EM;86
Abstract: The application of new strategies involves a preparation, and in turn a planning according to the reality of each Institution focused on the individuality of the student, in the teaching-learning process through the use of didactic resources, when the student interacts with concrete material and specific through experience I facilitate the resolution of problems related to their direct environment. The manipulation of material within the class reinforces previous and new knowledge, identifying a significant and experimental learning in the students. The didactic resources must raise the cognitive imbalance in order to call attention and self-motivation through the challenge of discovering a new knowledge very different from the monotony of the repetition of exercises and procedures. In this work, in some of the activities, the student was curious about and developed self-learning processes.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Matemática
Description: La aplicación de nuevas estrategias involucra una preparación, y a su vez una planificación de acuerdo a la realidad de cada Institución enfocada a la individualidad del estudiante, en el proceso de enseñanza aprendizaje mediante el uso de recursos didácticos, al interactuar el estudiante con material concreto y especifico mediante la experiencia le facilito la resolución de problemas relacionados con su entorno directo. La manipulación de material dentro de clase afianza conocimientos previos y nuevos, identificando un aprendizaje significativo y experimental en los dicentes. Los recursos didácticos deben plantear el desequilibrio cognitivo para de esta manera llamar la atención y la automotivación mediante el reto de ir descubriendo un conocimiento nuevo muy diferente a la monotonía de la repetición de ejercicios y procedimientos. En este trabajo en algunas de las actividades se propuso al estudiante la curiosidad de e ir desarrollando procesos de autoaprendizaje.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/964
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en la Enseñanza de la Matemática

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EM-86.pdfTexto completo2,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.