Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/966
Title: Las noticias orales de ámbito social
Authors: Aguilar Bartolomé, Jenny Cristina
metadata.dc.contributor.advisor: Díaz-Plaja Taboada, Ana
Keywords: noticas orales;ámbito social;desarrollo docente;maestría en enseñanza de la lengua y literatura
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-ELL;126
Abstract: The present work of the oral news presents the creativity of the students from the eloquent point of view, developing a rhetoric in thoughts, achieving the definition of the news and its types, identifying the characteristics of the news in the read texts, in order to convince the reader to raise awareness or analyze events, in order to understand the reality that surrounds them. The main results obtained in the TFM according to the rubrics applied a percentage of 25% of 38 students reached to develop the skills with autonomy and capacity, 60% reached a minimum dexterity and the other 15% remained close to develop them. In conclusion this didactic unit has been satisfactory because it showed the mastery that as a teacher we can have on the prescribed curriculum with autonomy, freedom according to a real context. This has also allowed me to improve my teaching practice.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Description: El presente trabajo de las noticias orales presenta la creatividad de los estudiantes desde el punto de vista elocuente, desarrollando una retórica en pensamientos, logrando la definición de la noticias y sus tipos, identificando las características de la noticias en los textos leídos, con el fin de convencer al lector para concienciar o analizar los acontecimientos, para así poder comprender la realidad que los rodea. Los principales resultados obtenidos en el TFM de acuerdo a las rúbricas aplicadas un porcentaje de 25% de 38 estudiantes alcanzaron a desarrollar las destrezas con autonomía y capacidad, un 60 % alcanzaron una destreza mínima y el otro 15 % se quedaron próximos a desarrollarlas. En conclusión esta unidad didáctica ha sido satisfactoria porque evidenció el dominio que como docente podemos tener sobre el currículo prescrito con autonomía, libertad de acuerdo a un contexto real. Así también me ha permitido mejorar mi práctica docente.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/966
Appears in Collections:Trabajos de Maestría en Lengua y Literatura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-126Texto completo2,75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.