Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/980
Title: Desarrollar las competencias emocionales para disminuir las conductas disruptivas
Authors: Oña Santana, Rosa Elena
metadata.dc.contributor.advisor: Miralles Pascual, Edelmira Rosa
Keywords: competencias emocionales;conductas disruptivas;aprendizaje;maestría en orientación educativa;emotional skills;disruptive behaviors;learning
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFM-OE;117
Abstract: This paper presents the design of a didactic sequence for basic education teaching to develop the emotional competencies in children, thus achieving to reduce disruptive behaviors, following a Methodology based on playful strategies and collaborative work that motivates creativity and unity. The sequence is directed to the seventh-year students of basic education, the same that will last two weeks. By executing the planned activities, three-dimensionality can be applied to other areas and it allows for growth in the students’ social skills of the students and above all there is a significant learning based on the conception Constructivist, the same that presents excellent results in the social and appropriate behaviors, in this way it is evident that it arouses the interest and motivation that stimulates its teaching in and out of the classroom.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
Description: Este trabajo presenta el diseño de una secuencia didáctica para la enseñanza de la Educación Básica para desarrollar las Competencias Emocionales en los niños y niñas, logrando así de esta manera disminuir las conductas disruptivas, siguiendo una metodología basada en estrategias lúdicas y trabajo colaborativo que motivara la creatividad y unidad. La secuencia va dirigida a los estudiantes de séptimo año de educación básica, la misma que tendrá una duración de dos semanas. Al ejecutar las actividades planificadas se pude aplicar la tridimensionalidad con otras áreas y a más de ello permite un crecimiento en las habilidades sociales de los estudiantes y sobre todo que exista un aprendizaje significativo basado en la concepción constructivista, la misma que presenta excelentes resultados en los comportamientos sociales y adecuados, de esta manera se evidencia que se despierta el interés y motivación que estimula su enseñanza dentro y fuera del aula.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/980
Appears in Collections:Trabajos de Maestrías en Orientación Educativa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-117.pdfTexto completo4,18 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.