Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/984
Title: | Implementación y experimentación de un tema o unidad didáctica elaborada y aplicada en la unidad educativa dr. Carlos Monteverde Romero, 10mo año de educación general básica durante el periodo lectivo 2018 – 2019. |
Authors: | Álvarez Segura, Jacinta María |
metadata.dc.contributor.advisor: | Díaz-Plaja Taboada, Ana |
metadata.dcterms.audience: | Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura |
Keywords: | Leyenda Cultura Proceso de aprendizaje Legend Culture Learning process |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Universidad Nacional de Educación |
Series/Report no.: | TM4;204 |
Abstract: | The didactic unit, entitled: "The legend as a means of conservation of a country's heritage", elaborated and applied in the Dr. Carlos Monteverde Romero Educational Unit, aims to know the history of the Canton Pedro Carbo through the collection of oral narratives to strengthen the identity of the sector and increase the interest in reading, this objective is framed within the Basic Education General Language and Literature curriculum of the Ministry of Education. The contents and activities of the U. D. are distributed in the five thematic blocks of the area and their study is done through the reading process with the analysis of some legends, and then with the development of the writing process. In response to the objectives set and through individual, collaborative work inside and outside the classroom, six legends or stories were obtained, which are included in the annex to this document. |
Description: | La unidad didáctica, titulada: “La leyenda como medio de conservación del patrimonio de un país”, elaborada y aplicada en la Unidad Educativa Dr. Carlos Monteverde Romero, tiene como objetivo conocer la historia del Cantón Pedro Carbo mediante la recolección de narraciones orales para fortalecer la identidad del sector y acrecentar el interés por la lectura, este objetivo se enmarca en los del currículo de Lengua y Literatura de Educación General Básica del Ministerio de Educación. Los contenidos y actividades de la U. D. están distribuidos en los cinco bloques temáticos del área y su estudio se realiza mediante el proceso de lectura con el análisis de algunas leyendas, y luego con el desarrollo del proceso de escritura. En respuesta a los objetivos planteados y mediante trabajo individual, colaborativo dentro y fuera de aula, se obtuvo seis leyendas o historias, las mismas que constan en el anexo de este documento. |
URI: | http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/984 |
Appears in Collections: | Maestrías |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TFM-ELL-129.pdf | Texto completo | 3,46 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.