Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1389
Title: Las TIC un desafío en el proceso de formación docente: UNAE Morona Santiago
Authors: Jaramillo Moncayo, Nidia Mayrita
Bonito Cisneros, Mariana Salomé
García García, Walter Robel
Keywords: TIC
Alfabetización digital
Profesionalización docente
EVEA
ICT
Digital literacy
Teacher professionalization
Issue Date: 26-May-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación del Ecuador
Abstract: The understanding of the demands that arise in the knowledge society from the use of Information and Communication Technologies in the educational environment, by the teachers of the professionalization program in the province of Morona Santiago in Ecuador, arises as a purpose for this reflection. In order to identify the experience of the management of ICTs in the process of teacher professionalization, a survey was conducted with seven open questions that allowed to determine the lack of clarity that students - teachers have regarding the impact of the use of technological tools in their training and was compared with what was observed in the development of the tasks of four subjects, allowing to assess the professional growth in the management of technology according to their starting point, supported by teachers and students who blur the typical relationship between these entities to achieve a truly collaborative work.
Description: El entender las demandas que surgen en la sociedad del conocimiento a partir del uso de las Tecnologías de la Información y Comunicación en el ambiente educativo, por parte de los docentes del programa de profesionalización en la provincia de Morona Santiago en Ecuador, surge como propósito para esta reflexión. Para identificar la experiencia del manejo de las TIC en el proceso de profesionalización docente, se realizó una encuesta con siete preguntas abiertas mismas que permitieron determinar la falta de claridad que tienen los estudiantes - docentes respecto al impacto del uso de las herramientas tecnológicas en su formación y se comparó con lo observado en el desarrollo de las tareas de cuatro asignaturas, permitiendo valorar el crecimiento profesional en el manejo de la tecnología según su punto de partida, apoyados por los docentes y estudiantes que desdibujan la típica relación entre estos entes para lograr un verdadero trabajo colaborativo.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1389
http://revistas.unae.edu.ec/index.php/mamakuna/article/view/353
ISSN: 1390-9940
Appears in Collections:Mamakuna No. 14

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6 La tic un desafío.pdfTexto completo2,58 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.