Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1878
Title: GeoGebra como herramienta de transformación educativa en matemática
Other Titles: GeoGebra as an educative tranformation tool in maths
Authors: Mora Saavedra, Juan Carlos
Keywords: Geogebra
Matemática
Tic
Aprendizaje
Conocimiento
GeoGebra
Mathematic
Learning
Knowledge
Issue Date: 15-Dec-2020
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Abstract: The investigation allowed us to evaluate the effects of the application of GeoGebra software to the students of upper basic level in the teaching of Mathematics subject. This study was carried out in two phases: the first one was the application of traditional teaching. The second phase was the use of GeoGebra software. At the end of each phase, the respective evaluation was performed to the students. The results after the use of GeoGebra showed a significant improvement in the teaching of mathematics. Finally, the triangular between the theory, the author´s experiences and the results of the research concludes that: at the moment that the teacher innovates the ways of teaching Mathematics, the students seem to learn in a better and faster way the objectives gave to them, and also they are able to develop their own knowledge, which allows them to put into practice right away in the resolution of daily life problems, so that generating a significative learning in mathematics supported by GeoGebra.
Description: La presente investigación se ha propuesto evaluar los efectos al emplear GeoGebra en los estudiantes de Básica Superior para la enseñanza de la matemática. El estudio se realizó en dos fases aplicando en la primera el aprendizaje tradicional y en la segunda el uso de software GeoGebra, al término de cada fase se realizó la respectiva evaluación cuyos resultados determinan que el empleo de GeoGebra para la enseñanza de la matemática tuvo consecuencias significativas en el aprendizaje de los educandos pues el efecto de su uso así lo demuestra. Finalmente, la triangulación entre la teoría, la experiencia del autor y los resultados de la investigación concluye que; cuando el docente innova las clases de matemática el estudiante absorbe con mayor facilidad los contenidos y construye su propio conocimiento que le permite poner en práctica en la resolución de problemas de su vida diaria generando así un aprendizaje significativo en matemática apoyado con GeoGebra.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/1878
Appears in Collections:Memorias de la II Jornada Ecuatoriana de GeoGebra

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
136-149.pdfTexto completo769,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.