Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2036
Title: Implementación de la unidad didáctica: Desarrollo de la lectura analógico-valorativa para la construcción de textos en alumnos de 2º de BGU
Authors: Pasquel Rea, Jenny Carolina
metadata.dc.contributor.advisor: Turró Amorós, Miriam
Keywords: Prácticas educativas
Lectura analógico-valorativa
Escritura creativa
Trabajo colaborativo
Conversación multidireccional
Discurso generado
Educational practices
Analog-valorative reading
Creative writing
Collaborative work
Multidirectional conversation
Speech generated
Issue Date: 21-Oct-2021
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;413
Abstract: In the teaching-learning process the student is the actor and the teacher is the fundamental figure to perform it. In this reason this work arises from the urgent needs to renew the educational practices. In such a way that motivates both the student and the teacher to enter the era of knowledge construction. The didactic implementation proposed here aims to show innovative and motivating activities that awaken interest in analogical-value reading and creative writing in the students. During the application it was observed that the students react positively, however there were some limitations such as the excessive number of students and the lack of material, spatial and technological resources but it could be concluded that if the teacher directs reading activities with active participation of the students (collaborative work, multidirectional conversation-generated speech). They are able to analyze the information presented and generate new texts of their creation.
Description: En el proceso de enseñanza- aprendizaje el estudiante es el actor y el maestro es la figura fundamental para efectuarlo, en tal razón este trabajo surge de la necesidad apremiante de renovar las prácticas educativas, de tal manera que se logre motivar tanto al alumno como al profesor de entrar en la era de la construcción del conocimiento. La implementación didáctica aquí planteada pretende mostrar actividades innovadoras y motivadoras que despierten el interés por la lectura analógico-valorativa y escritura creativa en los estudiantes. Durante la aplicación se observó que los discentes reaccionan positivamente, sin embargo se presentaron algunos limitantes como el número excesivo de alumnos y los escasos recursos materiales, espaciales y tecnológicos, pero se pudo concluir que si el maestro encamina las actividades de lectura con la participación activa de los estudiantes ( trabajo colaborativo, conversación multidireccional-discurso generado), estos son capaces de analizar la información presentada y generar nuevos textos de su creación.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2036
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pasquel_Rea_Jenny_Carolina_TFM_UNAE_octubre_2018.pdfTexto completo2,07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.