Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2556
Title: Aprendizaje de las “Regiones y provincias del Ecuador” aplicado a los estudiantes de séptimo año de EGB de la escuela “Carcelén” de la ciudad de Quito, utilizando el modelo pedagógico “Aulas invertidas”
Authors: Zambrano Mendoza, Flor Margarita
metadata.dc.contributor.advisor: Albert Tarragona, Joan Miquel
Keywords: Aula invertida
Padres de familia
Mayor participación
Inverted classroom
More participation
Issue Date: 21-Oct-2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;508
Abstract: The present work aims to motivate the students of the Seventh Year of EGB to know the Regions and Provinces of Ecuador using the Inverted Classrooms pedagogical model with the help of the tic resource, and the Edmodo platform since the students arrive in the classroom with prior knowledge about the contents to be treated in the class hour. The results obtained were positive since the students participated in this process with the accompaniment of the parents, which was reflected in the individual and group work to achieve the objectives set, making the students autonomous, builders of their own knowledge . Applying the inverted classroom podiatric model, it was determined that with the proper management of the Tic, the students optimized their academic performance and there was greater participation to know the "Regions and Provinces of Ecuador"
Description: El presente trabajo tiene como objetivo motivar a los estudiantes del Séptimo año de EGB para que conozcan las Regiones y Provincias del Ecuador utilizando el modelo pedagógico Aulas Invertidas con la ayuda del recurso de las tic, y la plataforma Edmodo ya que los estudiantes llegan al aula con un conocimiento previo sobre los contenidos a ser tratados en la hora clase. Los resultados obtenidos fueron positivos ya que los estudiantes participaron en este proceso con el acompañamiento de los padres de familia, que se vio reflejado en los trabajos individuales y grupales para alcanzar los objetivos planteados, logrando que los estudiantes sean autónomos, constructores de su propio conocimiento. Aplicando el modelo podológico aulas invertidas se determinó que con el manejo adecuado de las Tic, los estudiantes optimizaron su rendimiento académico y hubo mayor participación para conocer las “Regiones y Provincias del Ecuador”
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/2556
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM FLOR ZAMBRANO CD OK.pdfTexto completo2,48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.