Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3071
Title: Evaluación del impacto de GeoGebra en la motivación estudiantil
Other Titles: Evaluation of the impact of GeoGebra on student motivation
Authors: De los Santos Manzueta, Nereida
Marmolejos Rodríguez, Diolvi
metadata.dc.unae.correspondencia: dnereida1988@gmail.com
diolvi.m.r.016@gmail.com
Keywords: GeoGebra
Matemática
aprendizajes
motivación
Proyectos
Competencias Fundamentales
GeoGebra
Mathematics
learning
motivation
Projects
Fundamental Competences.
Issue Date: 14-Jul-2022
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Abstract: In educational establishments, the lack of motivation of students in learning mathematics is evident, some see it as a difficult science, but it is still true that the way in which it is presented directly influences the achievement, motivation, and involvement from them. As part of improving receptivity, learning of mathematics, and developing the different skills, we will involve GeoGebra in the didactics of selected curricular mediators in sections of the fourth year of secondary school.
Description: En los planteles educativos es evidente la falta de motivación de los estudiantes en el aprendizaje de la matemática, algunos la ven como una ciencia difícil, pero no deja de ser cierto que la manera en la que se presenta influye directamente en el aprovechamiento, motivación, interés y en la participación de estos. Con el propósito de mejorar la receptividad, aprendizajes de las matemáticas y desarrollar las diferentes competencias, involucraremos GeoGebra en la didáctica de mediadores curriculares seleccionados en secciones de cuarto grado de secundaria.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3071
ISBN: 9789942798268
Appears in Collections:Memorias de la IV Jornadas Ecuatorianas de GeoGebra

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
87-91.pdfTexto completo321,64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.