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Title: Improving English as a Foreign Language Learners’ pronunciation through the tongue twister technique
Authors: Mendez Crespo, Mishell Valeria
Tacuri Zavala, Yerika Naydelim
metadata.dc.contributor.advisor: Sarango Solano, Fernanda Elizabeth
metadata.dcterms.audience: Trabajo de Integración Curricular de Licenciado/a en Pedagogía del Idioma Inglés
Keywords: adolescentes
pronunciación
sonidos vocálicos
técnica del trabalenguas
pronunciation
teenagers
tongue twister technique
vowel sounds
Issue Date: 24-Aug-2023
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TFPINE;9
Abstract: This qualitative action research project was carried out with 41 second baccalaureate students in an EFL classroom in Azogues. This study aimed to explore the contributions of using tongue twisters for pronunciation practice to the development of students’ pronunciation skills. Consequently, data collection instruments such as observation sheets, discussion guides, and diagnostic and summative tests were implemented in order to gather evidence through the process. Additionally, eight interventions were designed in order to implement the tongue twister technique to improve the /iː/, /ɪ/, /ʌ/, and /æ/ vowel sounds pronunciation. The findings revealed that the use of tongue twisters as a pronunciation practice technique yielded positive outcomes, evidenced by perceptual changes, improved test results, and heightened classroom engagement. The study emphasizes the potential of this technique in enhancing pronunciation and language proficiency.
Description: Este proyecto de investigación, con un enfoque cualitativo y con un método de investigación acción se llevó a cabo con 41 estudiantes de segundo de bachillerato en un aula de inglés como lengua extranjera en Azogues. El objetivo de este estudio fue explorar las contribuciones del uso de trabalenguas para la práctica y desarrollo de las habilidades de pronunciación de los estudiantes. Por esta razón, se implementaron instrumentos de recolección de datos como hojas de observación, guías de discusión y pruebas diagnósticas y sumativas para recopilar evidencia a lo largo del proceso. Además, se diseñaron ocho intervenciones con el fin de implementar la técnica del trabalenguas para mejorar la pronunciación de los estudiantes en los sonidos de las vocales /iː/, /ɪ/, /ʌ/ y /æ/. Los resultados revelaron que el uso de trabalenguas como técnica para la práctica de pronunciación arrojó información positiva después de su aplicación. Esto fue evidenciado por cambios perceptuales, mejoras en los resultados de las pruebas y un mayor compromiso en el aula. El estudio resalta el potencial de esta técnica en la competencia lingüística de la pronunciación.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/3140
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