Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/673
Title: Programa para mejorar la convivencia en el aula
Other Titles: Aplicación de un programa para el desarrollo de valores en el séptimo grado “a” de la escuela de educación básica “Dolores Cacuango” de la ciudad de Quevedo
Authors: Quizhpe Sarango, Darwin Manuel
metadata.dc.contributor.advisor: Giner Tarrida, Antoni
Keywords: Desarrollo
Valores
Convivencia
Development
Values
Coexistence
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;278
Abstract: Values are fundamental because they govern our way of acting and thinking before others. We live in a time of fear where children are easily subject to negative influences and where they may think that their way of acting before society is correct and that type of thinking is manifested in interpersonal relationships and their daily behavior. The purpose of this program is to promote the development of values in the seventh grade students of the "Dolores Cacuango" Basic Education school to improve coexistence between peers and teachers through playful and interactive activities. During the execution of the program there was an improvement in their behavior and academic performance inside and outside the classroom. The results obtained with the application of this program were very positive, making it clear that education in values will forge valuable individuals for society if we apply what we have learned
Description: Los valores son fundamentales porque ellos rigen nuestra forma de actuar y pensar ante los demás. Vivimos en una época de temor donde los niños son objeto fácil de influencias negativas y donde ellos pueden pensar que su forma de actuar ante la sociedad es correcta y ese tipo de pensamiento lo manifiestan en las relaciones interpersonales y en su conducta diaria. Este programa tiene la finalidad de promover el desarrollo de valores en los alumnos de séptimo grado de la escuela de Educación Básica “Dolores Cacuango” para mejorar la convivencia entre pares y docentes, mediante actividades lúdicas y de interacción. Durante la ejecución del programa se evidenció dentro y fuera del aula una mejoría en su conducta y rendimiento académico. Los resultados obtenidos con la aplicación de este programa fueron muy positivos, quedando claro que la educación en valores forjará individuos valiosos para la sociedad si aplicamos lo aprendido.
metadata.dc.description.degree: Magister En Educación Mención En Orientación Educativa
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/673
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-OE-88.pdfTexto completo1,55 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.