Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/677
Title: Desarrollo de las habilidades lectoras en textos narrativos en alumnos de octavo año de básica
Authors: Sánchez Rodríguez, Mónica Cristina
metadata.dc.contributor.advisor: Turró Amorós, Miriam
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Comprensión lectora
Multimodal
Conocimientos previos
Reading comprehension
Multimodal
Previous knowledge
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;399
Abstract: With the aim of promoting the development of reading skills in the eighth grade students of basic, and considering the importance that has the read, in all the spaces are these academic, social, labor or family, besides being a strategy to learn, enrich vocabulary, improve spelling, discover the world and understand it; it applies the work that seeks to encourage students to the practice of reading, because today reading is not intended only for the management of a book but also for multimodal resources such as those provided by the technology, facilitating an interrelation between what we read and observe; the results were satisfactory because we worked with texts of interest to young people according to their age, from their previous knowledge and individual work, but mainly grouped by the students; we can finally say that when we reach a comprehensive reading, we understand the implicit ideas in a text and as students we achieve favorable performance in all areas of study and in daily life.
Description: Con el objetivo de impulsar el desarrollo de habilidades lectoras en los estudiantes de octavo año de básica, y considerando la importancia que tiene la lectura, en todos los espacios sean estos académicos, sociales, laborales o familiares, además de ser una estrategia para aprender, enriquecer el vocabulario, mejorar la ortografía, descubrir el mundo y entenderlo; se aplica el trabajo que procura incentivar a los estudiantes a la práctica de la lectura, porque hoy en día la lectura no se destina únicamente al manejo de un libro, sino que además se tiene a disposición recursos multimodales como los que nos proporcionan la tecnología, facilitando una interrelación entre lo que leemos y observamos; los resultados fueron satisfactorios porque se trabajó con textos de interés para los jóvenes según su edad, desde sus conocimientos previos y el trabajo individual, pero principalmente grupal; podemos finalmente decir que cuando alcanzamos una lectura comprensiva entendemos las ideas implícitas en un texto y como estudiantes logramos manifestar un rendimiento favorable en todas las áreas de estudio y en la vida diaria.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/677
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-EL-4.pdfTexto completo2,64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.