Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/694
Title: Texto expositivo
Authors: Galarza Hernández, Clara Liliana
metadata.dc.contributor.advisor: Yagüe Barredo, Agustín
metadata.dcterms.audience: Magister En Educación Mención En Enseñanza De La Lengua y Literatura
Keywords: Texto expositivo
Competencias orales
Profesión docente
Lengua y Literatura
Expository text
Oral and written competences
Teaching profession
Issue Date: 2018
Publisher: Universidad Nacional de Educación
Series/Report no.: TM4;383
Abstract: The present Master's thesis titled "Expositive Text" was developed in a didactic sequence where essential competency blocks of the Language and Literature area were articulated for students of the tenth year of the higher basic level, with the objective of demonstrating the form and the correct use of expository texts, using oral and written skills. The results of the implementation of this work, showed that 70% of the students overcame the initial difficulties of developing oral and written comprehension and expression skills with respect to the expository texts. On the contrary, they became more apprehensive, dynamic and autonomous in their learning. In conclusion, being more aware in the development of the teaching profession and putting into practice in the classroom all the theoretical, didactic and pedagogical resources at our disposal, will allow us to achieve the desired objectives in a quality education.
Description: El presente trabajo de final de Master titulado “Texto Expositivo” se desarrolló en una secuencia didáctica en donde se articularon bloques competenciales esenciales del área de Lengua y Literatura para estudiantes del décimo año del nivel básico superior, con el objetivo de demostrar la forma y el uso correcto de los textos expositivos, empleando las competencias orales y escritas. Los resultados de la implementación de este trabajo, evidenciaron que un 70% los estudiantes superaron las dificultades iniciales de desarrollar habilidades de comprensión y expresión orales y escritas respecto a los textos expositivos. Por el contrario se volvieron más aprehensivos, dinámicos y autónomos en su aprendizaje. En conclusión ser más conscientes en el desarrollo de la profesión docente y poner en práctica en el aula todos los recursos teóricos, didácticos y pedagógicos a nuestra disposición, nos permitirá lograr los objetivos anhelados en una educación de calidad.
URI: http://repositorio.unae.edu.ec/handle/56000/694
Appears in Collections:Maestrías

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TFM-ELL-20.pdfTexto completo1,64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.